İstanbul Gelişim Üniversitesi Halkla ilişkiler ve Sosyal Sorumluluk Kulübü öğrencileri 'Yaratıcılığın Tonu” projesi kapsamında üniversite içerisinde 100 öğrenciye anket yaptı. Katılımcıların reklam sektörü hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı fakat reklamcılığa ilişkin bir farkındalık etkinliğine katılmayı istedikleri sonuçlarından yola çıkarak öğrenciler projeyi gerçekleştirme kararı verdiler.
REKLAM METİN YAZARLIĞI WORKSHOPU GERÇEKLEŞTİRİLDİ.
Projenin ilk aşamasında OtherWorkers Ajansı Kurucuları Ömer Kaçar ve Yeşim Gürsucu’ nun konuk olduğu Reklam Sektörü ve Reklamda Metin Yazarlığı Workshop’u düzenlendi. Workshop sonrasında konuklar reklam sektöründe çalışma alanları ile metin yazarlarının görev tanımlarını öğrencilere anlatarak öğrencilerin sorularını cevapladılar.
REKLAMDA YARATICILIK VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM ELE ALINDI.
Çalıştayın ikinci ayağında ise Med Partners Reklam ve PR Ajansı Başkanı Binnur Akay ve Ajans Müşteri İlişkileri Direktörü Müge Akay eşliğinde İstanbul Gelişim Üniversitesi öğrencileriyle reklam söyleyişisi gerçekleştirildi. Söyleyişide reklamda yaratıcılık, dijital dönüşüm ve kullanılan yeni metodlar uygulamalı olarak açıklandı.
Çalıştayın workshop ayağı konukları Ömer Kaçar, Yeşim Gürsucu ve Çalıştayın söyleşi ayağı konukları Müge Akay ve Binnur Akay, İstanbul Gelişim Üniversitesi’nin misafiri olarak deneyimlerini öğrenciler ile paylaşmaktan son derece mutlu olduklarını ve düzenlenen workshop ile gelecekte reklamcılık mesleğine ilgisi olanlar için eğitim vermekten keyif aldıklarını dile getirerek, teşekkürlerini sundular.
“EĞİTİM KURUMLARI VE SEKTÖR ORTAKLIKLARI ARTTIRILMALI”
İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu Müdürü Nezir Köse ise “Proje dahilinde mesailerinden zaman ayırıp öğrencilerimizi bilinçlendirme amacıyla kurumumuza konuk olan tüm reklam profesyonellerine çok teşekkür ederiz. Özellikle meslek yüksekokullarında piyasa ile ortaklaşa gerçekleştirilen bu gibi projelerin arttırılmasıyla eğitim sistemimizin çok daha kuvvetlenip, daha kalifiye öğrenciler mezun edeceğimizi düşünüyoruz. Med Partners ve OtherWorkers Reklam Ajansları’nın öğrencilerimizin stajları ve istihdamları konusunda her zaman yardımcı olmaya hazır olduklarını belirtmeleri de ayrıyetten bizi çok mutlu etti" diye konuştu.
PROJEYE KATKI SUNAN ÖĞRETİM ÜYELERİ
İstanbul Gelişim Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Emel Tozlu Öztay, İstanbul Gelişim Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Fulya Beteş ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı Başkanı Öğr. Gör. Atilla Akalın önderliğinde öğrencileri Zeynep Kaba, Merve Coşar, Fırat Salhan, Funda Şen, Eyüp Sümeli, İrem Argun, Samet Boztarla, Hatun Ezgi Kurtdemir, Mehmet Can Onat, Tuğba Kaya ve Selen Yıldız tarafından gerçekleştirilen projenin bitiminde araştırma sonuçlarının yeraldığı posterler sergilenerek kokteyl düzenlendi.
Öğrenciler koktely esnasında proje çizgialtı reklam uygulamaları olarak projenin reklam sektörü hakkında bilgiler vererek öğrencileri aydınlattığı fikrinden yola çıkarak hazırladıkları mumları katılımcılara dağıttılar.