banner262
Öne Çıkanlar . Ekmek arası şehir tiyatroları Milli Eğitim Müdürü şanlıurfa Ankara

Korona Günlerinde Ev Halimiz!

Barem Araştırma, korona salgını nedeniyle evde kaldığımız, izolasyon uyguladığımız süreçte değişen günlük yaşam biçimimizi ve daha fazla zaman ayırdığımız bazı uğraşlar ile bunlardan memnun olup olmadığımızı araştırdı.

Korona Günlerinde Ev Halimiz!
banner267

Korona Virüs salgınının hayatımıza getirdiği endişenin ve kısıtların yanında günlük yaşantımızda  eskisinden daha farklı yaptığımız şeyler de var. Bunların bazılarını daha severek yapıyoruz, bazılarını ise yapacak daha iyi bir şey bulamadığımız için mecburiyetten. 

Barem tarafından gerçekleştirilen Türkiye temsili araştırmada, evde kaldığımız süre boyunca kendimizi meşgul ettiğimiz uğraşlar ele alındı. Bu dönemde daha çok yapılan yaygın uygulamalar şu şekilde sıralandı; TV izleme (%83), geç yatmak (%83), yemek yemek (%80) geç kalkmak (%79), mutfakta farklı şeyler yapmak (%76), evinin işini yapmak (%75) ve kitap okumak (%73)

Herkes daha çok ev işi yaptı ve bundan mutlu oldu

Bu dönemde erkeklerin %70’i, kadınların %80’i, gençlerin %83’ü daha çok ev işi yaptığını söyledi. Yaş arttıkça ve sosyoekonomik statü yükseldikçe ev işi yapanların oranı da bir miktar azalıyor. 

Ev işi yapanların çoğu (%77) bundan memnun. Memnuniyet kadınlarda %85, erkeklerde %67 ve sosyo ekonomik olanaklar ve eğitim  arttıkça azalma gösteriyor. Ancak hiç bir grupta %60’ın altında değil.

Şefliğe soyunmak da mutlu etti

Görüşülen her dört kişiden üçü (%76) mutfakta, ekmek, pide gibi her zaman yaptığından daha farklı şeyler denediğini söyledi. Kadınlar ve gençler arasında bu oran %86’ya çıkıyor. Bu denemeleri yapanların %70’i memnun iken; özellikle kadınlar (%79) ve gençler (%77) için şeflik, daha da keyifli bir meşgale gibi görünüyor. 

Daha çok kitap okumak iyi geldi

İzolasyon sırasında daha çok kitap okuduğunu söyleyenlerin oranı %73. Gençlerde %85, AB sosyo ekonomik statü grubunda %90, öğrencilerde ise %96. Ücretli ve maaşlı çalışanlar da (%83) bu dönemde kitap okuyacak daha çok zaman buluyor. Kitap okuyanların %69’u memnun. Memnuniyet AB ses grubu ile orta ve üst eğitimli kesimde  %74’e, öğrenciler arasında %80’e çıkıyor. 

Neleri daha çok yapmak  mutlu etmedi

TV izlemek Türkiye, dünyada en çok TV izleyen ülkelerden biri. Görüşülen kişilerin %83’ü izolasyon sırasında daha fazla TV izlediğini söyledi. İnsanların %47’si daha fazla TV izlemekten memnun olmadığını söylerken, memnun olanlar daha düşük oranda (%38). Emekliler, 55 üstü yaş grubu, alt sosyo ekonomik statü grubu ve alt eğitimli kesim daha çok TV izlemekten biraz daha memnun görünüyor.    

Geç yatmak ve Geç kalkmak Görüşülen kişilerin büyük çoğunluğu daha geç yattığını (%83) ve geç kalktığını (%79) söyledi. Ancak genel olarak bundan memnun olmadıklarını da ifade ettiler. Geç yatmaktan memnun olanların oranı %33 iken memnun olmayanlar çok daha fazla (%56). En yüksek memnuniyet her zaman geç yatma olanağını bulamayanlar arasında; 18-34 yaş arasındaki genç grup (%39), öğrenciler (%42) ile ücretli ve maaşlı çalışanlar (%36). Geç kalkmak da benzer memnuniyet oranlarına sahip, %35 memnun iken %55 memnun değil.  

Yemek yemek Çoğunluk bu dönemde daha çok yemek yedi (%79) Yaş arttıkça, kilo alma korkusu ve sağlık endişesi arttığından olsa gerek, daha çok yediğini söyleyenler azalıyor. On gençten dokuzu bu dönemde daha çok yerken, 55 ve üzeri yaş grubunda 3 kişiden 2’si daha çok yiyor. Daha çok yemekten hiç memnun değiliz. Memnun olanlar %30 iken memnun olmayan %52. Memnuniyet ise 18-34 yaş grubunda %38 iken 35-54 yaş grubunda %27’ye, 55 ve üzeri grupta ise %19’a düşüyor.


Araştırma Künyesi: Araştırma 29 Mayıs-16 Haziran 2020 tarihleri arasında, CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi) yöntemi ile 18 yaş ve üzeri Türkiye temsili 915 kişiyle gerçekleştirildi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner259

banner264