banner262
Öne Çıkanlar İşsizlik PARTİLERE DEVAM tarım ve hayvancılık sokak iftar sofraları Gökkuşağı Yapı Market

İncir Yedikten Sonra Mutlaka 1 Bardak Su İçin!

Diyet Uzmanı Melike Şeyma Deniz, sağlığımız için temel olan A, E ve K vitamini ile potasyum, kalsiyum gibi mineraller ve antioksidanlar yönünden zengin olan incire beslenmemizde mutlaka yer vermemiz gerektiğini belirttirken aynı zamanda dikatli olunması konusunda uyardı.

İncir Yedikten Sonra Mutlaka 1 Bardak Su İçin!
banner267

Yazın tatlı mı tatlı meyvelerinden olan ve lezzetli olduğu kadar sağlığımıza da birçok fayda sağlayan inciri yerken dikkatli olunmasını söyleyen Acıbadem Fulya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Melike Şeyma Deniz, ‘’Orta boy incirin yaklaşık 35-40 kalori olduğu unutulmamalı, içeriğindeki yüksek şeker nedeniyle diyabet hastalarının temkinli olmaları ve yedikten sonra muhakkak su içilmeli’’ dedi.

ZAYIFLAMAK İSTEYENLERİN DESTEKÇİSİ

İştah kontrolü konusunda incirin önemine dikkat çeken Deniz, ‘’Günlük 25-30 gram posa tüketimi kan basıncından kan şekerine, bağırsakların düzenli çalışmasından iştah kontrolüne kadar birçok fayda sağlıyor. İncirin posadan zengin olması tüm bu etkileri görmeye yardım ediyor. Tatlı mı tatlı olması sayesinde de zaman zaman yaşanan tatlı isteklerine çare oluyor’’ diye konuştu.

SİNDİRİM SİSTEMİNE FAYDALI

İncir tüketmenin bağırsakları çalıştırdığını belirten Deniz, ‘’Günlük posa tüketiminin düşük olması, hareketsizlik, az su içmek gibi nedenlerle yaşanan bağırsak tembelliğinde çözüm için incir son derece etkili bir besin kaynağı. Yüksek posa içeriği sayesinde incir, bağırsakların iyi çalışmasını sağlıyor. İncir yedikten sonra bir bardak su içmeyi de unutmayın. Çünkü incirin ardından içeceğiniz bir bardak su bağırsaklarınızın çok daha etkili çalışmasını sağlar’’ dedi.

YAŞLANMA KARŞITI

Mor renkli meyve ve sebzelerin hücre hasarına karşı koruyucu olduğunu anlatan Deniz, ‘’İncir, bilinen bir antioksidan türü olan antisiyoninden yönünden zengin olurken; incir de lezzetli olmasının yanı sıra zengin antisiyonin içeriği sayesinde kolajen yapımını artırıyor ve cilt sağlığına etki ediyor. Böylece yaşlanma karşıtı etkisi de ortaya çıkıyor’’ diye söyledi.

TAZE TÜKETMEK ÖNEMLİ

Beslenme ve Diyet Uzmanı Melike Şeyma Deniz “Taze ve kuru meyveler arasındaki fark içerdikleri su miktarı. Taze meyveler yüzde 80-90 oranında su içerirken kuru meyvelerde bu oran yüzde 15-20 civarında. Kuru meyvelerde su oranı azalınca meyve şekeri daha ön planda oluyor. Hem taze hem kuru meyveler posa ve antioksidan açısından zengin, her iki şekilde de tüketilebilir ancak mevsimindeyken tazesini tüketmek su ve meyve şekeri dengesi açısından ilk tercih olmalı” dedi.

Kent Yaşam Haber Merkezi

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner259

banner264